I sine nyeste reklamefilmer lager NSB humor av fulle tog og ståplasser. Blant annet hevder selskapet at det gir gode rumpemuskler. Det falt ikke i smak hos kundene.

– Jeg syntes reklamene er helt tragisk. Det er ikke morsomt en gang. Bare tragikomisk, sier Olaf Dietzler til VG.

Han er en av mange NSB-kunder som har reagert med sinne på selskapets nye reklamefilmer. I to videoer prøver firmaet å fremstille ståplasser som en fordel, men det ble for mye for kundene.

Kunde: Rett og slett tragisk

På Facebook hagler kritikken. Dietzler skriver:

«Rett og slett tragisk når NSB febrilsk prøver å få en positiv vinkling på at togene er så fulle og de ikke klarer å levere et brukbart produkt.»

– Å fremstille ståplasser som en god ting, når man betaler for en sitteplass, er ganske frekt! utdyper Dietzler ovenfor VG.

Les mer i VG.

ektenyheter